Σεπτεμβρίου 29, 2013

Ονειρολόγιο: Το πρώτο βήμα για να έχεις lucid (συνειδητό) όνειρο, αλλά όχι μόνο

Posted in Συνειδητά (lucid) στις 12:14 πμ από ονειροναύτης

Αν όντως θέλεις να αρχίσεις να αποκτάς συνειδητότητα στα όνειρά σου. Δηλαδή να ξυπνήσεις μέσα στα όνειρά σου και να συνεχίζεις να τα βλέπεις ελέγχοντάς τα, τότε πρέπει πρώτα απ’ όλα να ξεκινήσεις να καταγράφεις τα όνειρά σου σε ένα ημερολόγιο, ή μάλλον καλύτερα ονειρολόγιο.

Η χρησιμότητά του είναι πολλαπλή:

1) Με αυτόν τον τρόπο αρχίζεις και θυμάσαι όλο και περισσότερα όνειρα με περισσότερες λεπτομέρειες. Αν ξεχάσεις ότι είχες ένα συνειδητό όνειρο, τότε πιο το νόημα να προσπαθείς να δεις ένα;

2) Δείχνεις στο ασυνείδητό σου ότι το εννοείς ότι θέλεις να έχεις συνειδητά όνειρα.

3) Συλλογή ονείρων για περαιτέρω ανάλυση και ερμηνεία. Συγκεκριμένα, εύκολα μπορείς να εντοπίσεις ένα μοτίβο (pattern) σε κάποια σημαντικά όνειρα μετά από κάποιο καιρό και να το συνδυάσεις με συγκεκριμένα γεγονότα που συμβαίνουν τον ίδιο καιρό που έχουν κοινά στοιχεία.

4) Δημιουργικότητα / Έμπνευση / Εφευρετικότητα: Γράφεις ιδέες που σκέφτηκες στο όνειρο που μπορεί να επεξεργαστείς στο μέλλον περισσότερο. Μια ιστορία. Μια μελωδία. Μια ζωγραφιά. Μια λύση σε ένα πρόβλημα.

Τρόπος χρήσης του ονειρολογίου:

1) Βάζεις ένα σπιράλ τετράδιο ή σημειωματάριο δίπλα από το κρεβάτι σου κι ένα μολύβι από πάνω.

2) Αμέσως μόλις ξυπνάς χωρίς να κουνηθείς καθόλου από το κρεβάτι σου και χωρίς να ανοίξεις το φως παίρνεις το σημειωματάριό σου και καταγράφεις ότι θυμάσαι από το όνειρο. Στην αρχή θα είναι μόνο λίγες εικόνες ή κάποιες προτάσεις. Όμως θα δεις ότι όπως περνάνε οι μέρες θα γράφεις και περισσότερα, μέχρι που στο τέλος θα έχεις ένα ολοκληρωμένο όνειρο. Σε εκείνο το σημείο θα θυμάσαι πιο εύκολα τα όνειρά σου και θα μπορείς να καταγράφεις το όνειρό σου αφού κουνηθείς. (Έρευνες δείχνουν ότι 5 λεπτά αφού δεις ένα όνειρο θα ξεχάσεις το 50% του ονείρου και 10 λεπτά μετά το 90% γι’ αυτό βιάσου!)

3) Καλό είναι να γράφεις το όνειρό σου μετά από κάθε όνειρό σου, ακόμα και μέσα στη νύχτα. Για παράδειγμα όταν ξυπνάς από έναν εφιάλτη πριν ξαναπέσεις για ύπνο γράψτο κάτω. Επειδή πολύ πιθανό είναι να το ξεχάσεις. Θα δεις με το καιρό θα το συνηθίσεις και αργότερα να μην χρειάζεται να το κάνεις.

4) Μέσα στην ημέρα πάρε το όνειρό σου και καθαρόγραψέ το. Γιατί πολύ πιθανό να έχεις κάνει άσχημα γράμματα χωρίς το φως και να μην καταλαβαίνεις μετά από μια μέρα τι έγραψες.  Όσο πιο νωρίς τόσο το καλύτερο επειδή μπορεί κατά τη διάρκεια του γραψίματος να θυμηθείς κι άλλα πράγματα από το όνειρο.

5) Στην ίδια σελίδα ή από δίπλα γράψε τι έκανες την προηγούμενη ημέρα (αν είχες κοιμήθηκες λίγο πιο πριν και την προπροηγούμενη) ή κάποια ιδιαίτερη σκέψη που είχες. Αυτό αργότερα θα σε βοηθήσει να βρεις τα μοτίβα και την αντιστοιχία μεταξύ ονείρων και πραγματικών καταστάσεων.

6) Υπογράμμισε σημαντικές λέξεις για σένα. Και μην ξεχάσεις τα συναισθήματα που είχες κατά την διάρκεια του ονείρου, αλλά και όταν ξύπνησες. Πάλι θα σε βοηθήσει για την μετέπειτα ερμηνεία τους.

Τεχνολογικά μέσα διατήρησης ονειρολογίου:Αν είστε της τεχνολογίας και έχετε smart phone, Δηλαδή συσκευή κινητού τηλεφώνου που δέχεται applications, υπάρχουν πολλά προγράμματα που σας παρέχουν την δυνατότητα να καταγράφετε τα όνειρά σας εύκολα μόλις ξυπνάτε. Εγώ χρησιμοποιώ το Dream Journal Pro για android. Υπάρχει και σε δωρεάν έκδοση: Dream Journal Demo: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.radiantmonkeysoftware.dreamjournaldemo&hl=el

 

Σεπτεμβρίου 23, 2013

Τα όνειρα στην υπαρξιακή ψυχοθεραπεία

Posted in Links στις 7:12 μμ από ονειροναύτης

Μια διαφορετική προσέγγιση στην ανάλυση κι ερμηνεία των ονείρων. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο της Δήμητρας Αθανασάκου στα psychografimata.com